12 d’abril del 2013

Crepe light i fàcil

Hi ha dies que em llevo girada. I, normalment, aquests dies, solen anar a pitjor: sabeu d'aquells dies que sembla que tot i tothom estiguin en contra teu? Doncs això.

I avui és un d'aquells dies. De molt mala folla. Amb feina per acabar i entregar en breu i amb projectes que no acaben de tirar endavant.

Però ara que tinc l'estòmac ple, veig les coses una mica (una micona, no ens emocionem) millor. I és que he recordat, de sobte, que l'altre dia vaig veure en un blog gastronòmic que vaig trobar, que es feia un "repte de crepes"* (però no recordo quin blog és ni com el vaig trobar, si algun lector/a ho sap, que m'ho digui!!!).

Així que m'he posat mans a la obra i m'he fet, per esmorzar una súper crepe de només 150 kcal!
Si li sumes la llesca de pernil que m'hi he posat, a la que li he tret el greix, ens surt un esmorzar súper complet per unes 170kcal. No em direu que no és fantàstic.

I sí, ara m'he proposat calcular les caloríes de les racions de les receptes que vagi fent. Així em sumo a la proposta de Velocidad Cuchara, de preparar menjars sans i lights per a la operació bikini (que aquest any, en el meu cas, és més complicada que mai...).

Ja veureu, a més, que la recepta és súper fàcil i ràpida!

Ingredients per a una crep:

  • 20gr de farina (si és integral, millor!)
  • 20 gr o 20 ml de llet desnatada
  • Un ou mitjà 
  • Un polsim de sal
  • Sacarina líquida o Stevia en pols

Preparació:
  1. Poseu al foc una paella antiadherent (molt important que estigui en perfectes condicions i sigui completament antiadherent!!!) de tamany mitjà, que es vagi escalfant mentre fem la mescla. 
  2. En un bol poseu l'ou amb una micona de sal i un rajolinet de sacarina líquida o un polsim de Stevia en pols. Bateu bé com si anéssiu a fer una truita. 
  3. Afegiu la farina i seguiu batent bé, fins que veieu que ja no hi ha grumolls. 
  4. Afegiu la llet i continueu batent fins que estigui tot ben integrat. 
  5. Aboqueu la mescla a la paella i ajudeu-la a distribuïr-se per tota ella agafant-la pel mànec i fent-la girar una mica (no cap per avall, eh???). 
  6. Espereu un minut o un miut i mig i aneu intentant desenganxar les vores del crep de la paella, amb compte de no trencar-lo. Quan ja s'hagi desenganxat del tot (ho sabrem perquè podrem agafar la paella i fer-lo moure per dins) li doneu la volta. Espereu un minut més i serviu. 
  7. El podeu servir tant amb dolç com amb salat. Jo l'he posat amb pernil salat que amb la caloreta de la crep ha quedat sucós i boníssim. 
Bon profit!!!

*Bàsicament el repte consisteix en que cadascú penja la seva recepta! :)

3 comentaris:

  1. Sens dubte un esmorzar de luxe!!!

    ResponElimina
  2. Enhorabona! t'hem atorgat el premi Best Blog. Un petó des de cuinantentrellibres.blogspot.com.es

    ResponElimina
  3. Moltes gràcies, ja estàs enllaçada al recull.

    ResponElimina

Opina, critica, comenta!