3 de gener del 2013

Pasta amb crema de bolets, salmó i formatge


Avui he tingut una bona notícia al matí. Bé, diguéssim que ha estat el preludi d'una possible bona notícia. Però el cas és que, per celebrar-ho, no em venia de gust menjar-me una amanida freda i sosa (només tinc enciam a la nevera i un tomàquet mig mort...) .

Així que he obert el calaix de les idees improvisades (i el del congelador) i m'he posat a cuinar. Espero que us agradi. Estava realment bo. :)


Ingredients:
  • Una ceba (o, com he fet jo, ceba trossejada congelada)
  • Una bossa de bolets mesclats congelats (jo la compro a Mercadona)
  • Un paquet de salmó fumat (jo he posat vora uns 150gr. però podeu posar-ne al gust)
  • La vostra pasta preferida
  • Un got de llet
  • Una cullerada de farina de blat de moro (Maicena)
  • Un parell de cullerades de formatge crema (tipus Philadelphia)
  • Sal
  • Pebre
  • Oli d'oliva


Preparació:
  1. Posar un raig generós d'oli d'oliva a una paella antiadherent. Quan estigui calent, afegir la ceba (si no en feu servir de la pretallada i congelada, talleu-la petitona) i sofregir.
  2. Quan la ceba ja estigui toveta afegir els bolets i sofregir. Veureu que al cap de poca estona comencen a deixar anar bastanta aigua, no us preocupeu. 
  3. En el got de llet dissoldre la farina de blat de moro agitant amb una forquilla fins que no quedin grumolls.
  4. Afegir la llet amb la farina a la paella, de manera que es mescli amb l'aigua que han deixat anar els bolets. Afegir també les dues cullerades de formatge (això és opcional). Deixar que la salsa s'espessi, remenant sense parar per evitar que es facin grumolls. 
  5. Afegir el salmó tallat a tires, la sal i el pebre al gust, i seguir remenant. Quan veiem que el salmó ha canviat el color (es posa de color rosa claret) i que la salsa està espessa, podem apagar el foc i retirar la paella.
  6. Mesclar a la mateixa paella la pasta acabada de bullir (al dente!) i ben escorreguda i remenar. 
  7. Servir i gaudir!  (si sou uns bojos del formatge, com jo, podeu afegir formatge ratllat per sobre, una mica de parmesà, per exemple, queda deliciós). 

1 comentari:

  1. Segur que ha anat de gust i més si l'has amanit amb aquest preludi de bona notícia. Que aprofiti i que hi hagi sort!

    ResponElimina

Opina, critica, comenta!