24 de gener del 2012

Mousse de xocolata


La veritat és que no recordo si mai he seguit la recepta per a fer una mousse de xocolata. Jo crec que no, que, simplement, un dia me'l vaig trobar fet per casualitat.

Us explico com és la meva recepta fàcil de mousse de xocolata (que igual és exactament la mateixa que qualsevol altra, només que jo no ho sé... xD).

Ingredients:
-Nata per muntar
-Xocolata de cobertura negra
-Mantega o margarina

Preparació:
Es posa la nata, ben freda, en un bol i es bat (jo ho faig amb el minipimer, mateix) fins que queda una crema pastosa i pujada (però no arriba a nata muntada del tot). Reserveu a la nevera.
Vigileu amb batre-la molta estona seguida, perquè com us descuideu, la convertireu en mantega!!!

Es posa la xocolata de cobertura tallada a preses petites (la quantitat que en poseu dependrà de com de fort us agradi la mousse) en un bol apte per al microones i li afegirem un parell de cullerades grans de mantega.
Es posa al microones, vigilant que la xocolata no bulli!!! Jo recomano anar-li fent tocs curts de calor i anar traient-ho del microones i remenar. Quan veieu que ja no queden trossos de xocolata, ja estarà llest.

Un cop fet això, ja no ens queda més que anar afegint la xocolata desfeta poc a poc a la nata, sense deixar de  batre la mescla amb un batedor manual, de manera que li vagi entrant aire.

Quan ja haguem integrat tota la xocolata amb la nata, simplement cobrim amb un paper film i ho reservem a la nevera fins a l'hora de fer-ho servir.

Si el que volem és preparar un postre amb base de mousse de xocolata, abans de posar-ho a la nevera, haurem de distribuir-lo en els recipients individuals.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Opina, critica, comenta!